Thursday, September 13, 2012

PROGRAMIRANA NASTAVA - SON


Архиве категорија: СОН

Радни листови и игре за свет око нас и природу и друштво

Програмирана настава

Дигитални час 2 2011/2012

 
3 коментар Објављено од стране на април 25, 2012 in Математика, СОН, Српски језик
 

Свет око нас – ВАЗДУХ

ВАЗДУХ
Иако га не видимо, ваздух није исто што и празан простор. Ваздух има тежину, може да се загрева и хлади, сабија и разређује. Састоји се од много помешаних гасова. Ваздух је свуда око нас, а његове особине и кретање утичу на многе појаве у природи.
Ваздух заузима простор.
ОГЛЕД
Потребан материјал: чаша, посуда са водом
У посуду са водом уроните чашу са отвором према доле. Затим извадите чашу, држећи отвор усмерен на доле. Приметићете да је чаша остала сува са унутрашње стране.
Зашто? У чаши се налази ваздух који не дозвољава да вода продре у чашу. Уколико се уроњена чаша накоси, из ње ће изаћи ваздух у виду мехурића, што је доказ да чаша није била празна.

Ваздух има тежину.
ОГЛЕД
Потребан материјал: дугачак танак штап, два балона, канап
Вежи канап за средину дугачког, танког штапа. За крајеве штапа вежи два балона исте величине. Ухвати канап, балони би морали да буду у равнотежи. Сада пробуши један балон. Надувени балон ће повући штап наниже.
Зашто? Због испуштања ваздуха, други балон је постао лакши.
Ваздух врши притисак.
ОГЛЕД 1
Потребан материјал: лењир, већи лист хартије, сто
Лењир стави на сто тако да се једна његова трећина налази ван стола. . Део лењира који је столу прекриј  листом хартије. Истисни крпом ваздух између стола и хартије. Снажно и брзо удари руком по слободном делу лељира. Лењир није одлетео са стола.
Зашто? Притисак ваздуха одозго надоле, на хартију, доводи до тога да она спречава лењир да одлети. Ваздушни притисак је узрокован тежином ваздуха  који притиска Земљу. Упркос томе што нас ваздух притиска са свих страна ми тај притисак обично не осећамо.
ОГЛЕД 2
Потребан материјал: Сламчица за сок, кромпир, шибица
Изрежите кришку кромпира дебљине пола центиметра. Забодите један крај сламчице кроз кришку кромпира, тако да у њој остане мали чеп. Исто урадите и са друге стране сламчице.  Чеп на суседном крају сламчице ће излетети уз прасак.
Зашто? Померање чепа ка унутрашњости сламчице доводи до сабијања ваздуха у њој. Сабијен ваздух тежи да се поново рашири, што доводи до избацивања чепа на другом крају сламчице.
Ако мало пробушимо сламчицу и поновимо оглед, неће се поновити оно што се десило у претходном огледу.Зашто?
Топао и хладан ваздух.
Топао и хладан ваздух се кећу у кружном току који се зове кружно струјање (конвекција).
ОГЛЕД 1
Потребан материјал: стаклена боца, балон
На стаклену боцу навуци балон. Затим боцу стави у посуду са врућом водом. Приметићеш како се балон шири.
Зашто? Због топле воде ваздух у боци се загрева и шири  и балон се надува.
 
Загреј боцу у топлој води, затом навуци балон на грлић боце. Спусти боцу у хладну воду, боца усусава балон и он почиње да се надува.
Зашто? Због хладне воде ваздух у боци се хлади и скупља, повлачећи за собом балон.

 
8 коментар Објављено од стране на април 3, 2012 in СОН
 

Интегрирана настава – први разред



Тема – Хлеб
Српски језик – Хлеб -Владимир Андрић
Свет око нас – Житарице
Математика – Сабирање и одузимање до 100
Ликовна култура – Клас пшенице – колаж
Реч је о четири повезана часа која се реализују уз помоћ Power Point презентација, Power Point математичке игре, интернета и савремених наставних метода. У реализацији наставних јединица је предвиђена и израда менталних мапа, решавање
Преузми:
Интегрирана настава – припрема
Житарице
Млин
Математичка игра
Култ хлеба
Игра
Хлеб – Владимир Андрић
 
3 коментар Објављено од стране на фебруар 18, 2012 in Математика, СОН, Српски језик
 

Рука у тесту

Данас деца која полазе у школу већ знају да читају и пишу, помало су и информатички писмени јер већ користе мобилне телефоне и рачунаре…  Поставља се питање када  треба почети са научном писменошћу?  Језик науке не треба да буде непознаница за децу, већ њихов пут ка будућности.  Децу треба од најранијег доба зближавати са научним законима, треба их научити да изграде свој лични научни став. Деца треба сама да праве огледе (водити рачуна о безбедности деце), да експериментишу, доказују, објашњавају, потврђују, осмишљавају…   Заправо никада није касно започети научну каријеру, а никада није ни рано. Дете је отац човека, а наука је мајка сазнања која унапређују свет. Зато охрабримо децу да експериментишу, истражују, питају се и доказују. Украсимо свет умовима који мисле најчистије и без предрасуда, подстакнимо дечју креативност и маштовитост.
Приорема за час Природе и друштва за трећи разред
Наставна јединица – Магнет
Тип часа – Обрада
Преузми – Магнет
Приорема за час Природе и друштва за трећи разред
Наставна јединица – Кретање производи звук
Тип часа – Обрада
Преузми – Кретање производи звук
 
1 коментар Објављено од стране на фебруар 12, 2012 in СОН
 

Природа и друштво – игра за утврђивање градива

Природа и друштво – игра за утврђивање градива Ово је игра погодна за утврђивање и увежбавање градива из Света око нас и Природе идруштва.За ову игру је потребна табла на којој су исцртани квадратићиукупно 64 поља.  Два коња узети из шаха, или направити по шаблону који се налази у прилогу. Картице са питањима и  картице пчелице, које треба залепити на картон и искројити – укупно 64 картице. На полеђини картица са питањима написати број задатка. Питања не треба сецкати, само их треба умножити у два примерка . Игру може играти један пар или два пара.
Правила и игру преузми овде:
Konjicki skok
Pitanja   Кartica pcelica


 
Оставите коментар Објављено од стране на фебруар 7, 2012 in СОН
 
 

No comments:

Post a Comment