Tuesday, September 25, 2012

ESEN - SO TOA SE SOGLASUVAM


  • С ТИМ СЕ СЛАЖЕМ (јесења)


    Децо, јуче се нешто десило!
    Дрвеће ме обавестило – каже:
    ...
    „Нема више вруће гњаваже; и погоди!“
    „Шта?“ – чудим се ја
    „Ново је годишње доба стигло“ – још вели:
    „Пожури! Стиже облак бели и нешто носи…“
    А ја тад на коси осетим нешто – и скочим ја!
    Па скочи још нешто.
    „Ау! Шта ми то фали?“ – па се стресем…
    А оно: један кестен мали на главу ми пао,
    Па викну: „Јао! Где ми падобран паде?“ рече.

    А ја видела, па стојим и почнем да их бројим:
    „Један, два, три, четири… па ми се сви избечили
    И кажу: „Она жута три листа нам додај“ и још:
    „Пробај – да нађеш још који…“
    „Па то је!!“ – викнем тад… и уплашим их
    „Шта сад?“ „Дрвеће,“ – рекох – „кажите ми
    које је то годишње доба стигло кад је још лето?“
    „Ето!“ – дрвеће ће даље – „јесен је стигла – и
    Поздрав ти шаље! Није лето више, да знаш!“

    А ја, верујте ми децо, нећу да лето оде.
    Ма ја се веселим јагодама и бресквама више
    Него да ми почну кише, па кажем:
    „Шта се то догодило?“
    „Лето се уморило и Сунце га затворило
    у собу да спава“ – дрвеће ми рекло.
    „И ево – листови наши сад ће неку
    чаролију извести“.
    „Како?!“ – опет ја у дреку јер, љута сам
    Што се лето скрило у јорганску провалију.

    „Ааааа“ – дрво мени сад каже:
    „доста је било лубеница и плаже“
    „Е сада гледај чари које само јесен уме да прави:
    Пази: црвена, жута, наранџаста, смеђа…“
    боја се до боје ређа на крошњама и рече:
    „Па крушака и грожђа и кукуруза ти носим,
    а ти! Баш се сад не поносим што ме нећеш!“

    А ја онда, срамота ме била
    „Истина!“ – рекох, још нешто:
    Узела боје и врло вешто почела јесен да цртам…

    А онда – дивна јесења вила
    Чаробним штапићем замахну
    и све се некако осмехну и претвори
    у дивно годишње доба,
    јер Јесен нам доноси свашта да се проба…
    И да видиш: како сад јесен да не волиш?

    И ето, јесен је стигла рана
    А ја сам изабрана вама ово да кажем –
    и да се с тим СКРОЗ СЛАЖЕМ!

    FOTO:  EK

No comments:

Post a Comment