Архиве категорија: Остали материјали
ШКОЛА ЗОВЕ
Дошло је време да се припремимо за почетак нове школске године. Овде можете преузети распорде часова, стикере и добродолице за прваке!
Преузми:
добродошлице
Добродошлице 2
Живео распуст!!!
Најзад је ту и школски распуст, време је да заборавимо на обавезе, на научене
и не научене лекције. Марљиво смо радили, па је ред и да се мало одморимо! Желим
вам пуно сунца и игара! Видимо се у септембру! Живео распуст!
БЛИЖИ СЕ, БЛИЖИ ЛЕТО
Ближи се, ближи, лето;
у души већ га слутим.
Помаља златну косу
у зрелим њивама жутим.
Зрикавци су ми рекли
које у путу сретох:
“Ближи се, ближи лето.”
Ближи се, ближи лето.
Помаља усне рујне
у булкама црвеним.
Миришу ливаде бујне
и поља и шумарци
које у путу сретох:
“Ближи се, ближи лето.”
Ближи се, ближи лето.
Као сјајна царска круна
златна му светлуца коса
румених свитаца пуна.
Сви су ми они рекли
кад их у путу сретох:
“Ближи се, ближи лето.“
Десанка Максимовић
Позивница за књижевно вече
„ У садржају ове књиге можете наћи текстове који су посвећени ситуацијама за
које увек треба припремити одређене сценске садржаје (Дан школе, пријем првака,
Школска слава). Поред тих текстова множете наћи и садржаје разноликог типа.
Прилагођени су различитим узрастима. Теме су оне које прате школске потребеи оне
које прате ваше одрастање.“
ДЕДА ПЕРА (заинтересовано): Добро: Да видимо. Какав би ти то свет хтела?
МАЛА ЛЕНА (обраћа се публици, задовољна постигнутим успехом): Ваљда су ме разумели. Овај свет треба кројити по мерилима детета!!!
Са једне стране читамо и ово питање: „ДА ЛИ ЋЕ ИКАДА ОВАЈ ОДРАСТАО СВЕТ ДА СХВАТИ ДА ДЕТЕТУ ТРЕБА НЕКО КО ЋЕ ДА ГА ГРДИ, АЛИ МУ ТРЕБ А И НЕКО КО ЋЕ СА ЊИМ И РАДОСТ ДА ПОДЕЛИ?“
Ређају се тако поруке о важности знања и учења, о другарству, о сукобу генерација, о животу…“
Зорица Михаиловић Ранитовић
у предговору своје књиге „На дечјим крилима „
„Тако можемо из сваке мале позоришне слике да извучемо поруку и
видећемо да им је писац просветни радник који уме да разуме децу и зна да их
поучи и усмери.Али њене поруке биће упућене и одраслима, када буду гледали мале
глумце. Ево неких:
МАЛА ЛЕНА: Да, да (наглашено), да волите. Одрасли цео свет шарају
ружним стварима: ратвима, пороцима, несрећама… Деца то не воле. Желимо да све то
нестане, да свет постане леп.ДЕДА ПЕРА (заинтересовано): Добро: Да видимо. Какав би ти то свет хтела?
МАЛА ЛЕНА (обраћа се публици, задовољна постигнутим успехом): Ваљда су ме разумели. Овај свет треба кројити по мерилима детета!!!
Са једне стране читамо и ово питање: „ДА ЛИ ЋЕ ИКАДА ОВАЈ ОДРАСТАО СВЕТ ДА СХВАТИ ДА ДЕТЕТУ ТРЕБА НЕКО КО ЋЕ ДА ГА ГРДИ, АЛИ МУ ТРЕБ А И НЕКО КО ЋЕ СА ЊИМ И РАДОСТ ДА ПОДЕЛИ?“
Ређају се тако поруке о важности знања и учења, о другарству, о сукобу генерација, о животу…“
Власта Н. Ценић
о књизи “На дечјим крилима” – Зорице Михаиловић Ранитовић
“…претенциозно или не, тек малено и
скромно дело “На дечјим крилима”, колекција од шеснаест драмских текстова, по
својој величини, броју, обухвату тема и садржајем, обраћа се деци и повезује их
у организоване групе које треба да поседују, међусобно, али и са другима,
разменом вредности у вишим слојевима комуникације.”
МрРадојко Дамјановић
о књизи “На дечјим крилима” – Зорице
Михаиловић Ранитовић
Како одржати дисциплину у одељењу
У одељењу треба практиковати демократску дисциплину која подразумева
равноправно укључивање свих ученика у одељењу. Учитељ треба да мотивише ученике
да се на активан и одговоран начин укључе у сва питања везана за функционисање
одељења и рада у њему. Тако ћемо омогућити ученицима да развију способност
доношења одлука, правих избора, развијање самоконтроле и поштовање мишљења
других.
У сваком одељењу се најчешће јављају мањи дисциплински прекршаји као што је: причање на часу, прављење буке док друга деца раде, али понекад и агресивно понашање. Такве проблеме ћемо решавати кроз разговор са ученицима, али врло често овакве разговоре водимо са истим ученицима, па на крају почињу да губе ефикасност ако се то понавља у недоглед. Да би рад у одељењу функционисао како треба неопходна је дисциплина, и ту смо увек у дилеми којим средствима то можемо постићи
Врло ефикасном се показала дисциплинска листа са зонама, која је јавна и сваки ученик има увид у њу. Дисциплинска листа изгледа овако:
За сваки месец се прави нова листа. Прва зона је зелене боје, друга жуте и трећа црвене – као боје на семафору. За сваку повреду дисциплине ученику се уписује звездица, у сваком од три поља ученик може да има највише три звездице.
У сваком одељењу се најчешће јављају мањи дисциплински прекршаји као што је: причање на часу, прављење буке док друга деца раде, али понекад и агресивно понашање. Такве проблеме ћемо решавати кроз разговор са ученицима, али врло често овакве разговоре водимо са истим ученицима, па на крају почињу да губе ефикасност ако се то понавља у недоглед. Да би рад у одељењу функционисао како треба неопходна је дисциплина, и ту смо увек у дилеми којим средствима то можемо постићи
Врло ефикасном се показала дисциплинска листа са зонама, која је јавна и сваки ученик има увид у њу. Дисциплинска листа изгледа овако:
За сваки месец се прави нова листа. Прва зона је зелене боје, друга жуте и трећа црвене – као боје на семафору. За сваку повреду дисциплине ученику се уписује звездица, у сваком од три поља ученик може да има највише три звездице.
Сваког месеца се прави нова листа, а звездице из претходног месеца се не
преписују. На крају сваког месеца ученици који немају ни једну звездицу добијају
дипломицу за примерно владање у том месецу.
Диплома:
Диплома:
Час одељењског старешине – Распоред рада и активности
.ПРИПРЕМА ЗА ЧАС ОДЕЉЕЊСКОГ СТАРЕШИНЕ
ТЕМА: Календар рада (распоред рада и активности)
ЦИЉ: Оспособљавање ученика за самосталну израду распореда рада и активности и развијање код ученика одговорности за сопствено напредовање;
МАТЕРИЈАЛИ:
• Четири табака белог папира
• Фломастери – маркери
• План распореда рада и активности који је припремио наставник
• Листићи на којима су написани планови рада по предметима за једну седмицу, распоред часова и Јеленина посебна интересовања и активности,
ГЛАВНИ КОРАЦИ:
1. Пословица: Што можеш да урадиш данас не остављај за сутра. Наставник ће рећи неколико речи о томе колико је важно унапред знати своје обавезе, сачинити свој распоред рада и њега се придржавати. 2′
2. Наставник презентује распоред рада и активности ученика. 5′
3. Формирање група. 2′
4. Мотивациона прича. Задатак за све групе. 5′
5. Рад у групама. 15′
6. Извештавање група. 10′
7. Упоређивање планова распореда рада које су групе сачиниле и процењивање њиховог квалитета.
ТОК ЧАСА
1. Краћа дискусија са ученицима: Како разумете пословицу – Што можеш да урадиш данас не остављај за сутра. Утврдити кроз разговор да ли су ученици свесни своје одговорности за сопствено напредовање или сматрају да су други (наставници, родитељи, друштво уопште) далеко одговорнији од њих самих. Упутити ученике у важност предвиђања и планирања времена које нам је потребно да остваримо своје задатке, морамо унапред знати своје обавезе како би смо што боље испланирали време за њихово остваривање. Питање за ученике: Ко од вас редовно израђује свој распоред рада?
*Календар рада би требало да садржи свакодневне планове за израду домаћих задатака и бележења сопственог успеха. Наиме, пажљиво испланирајте своје време за учење, тако што ћете више времена одвојити за оне предмете који вам стварају потешкоће, а мање, али довољно времена за предмете које савлађујете са лакоћом. Календар, такође, треба да садржи редослед учења по важности, тако да увек прво радите предмете и области који вам стварају потешкоће. при томе правите своје белешке, цртеже, изводе, картице, као што смо већ говорили. Ученици који се придржавају ових правила не могу добити лошу оцену, а уз мало више труда имаћете увек одличну оцену.
2. Наставник презентује распоред рада који је припремио на листу великог формата:
*Ученик је за свој распоред активности користио распоред часова, планове рада за све предмете, а у изради је имао у виду своја посебна интересовања и водио је рачуна о предметима које теже учи, па је за њих одвајао више времена. Ваннаставне активности овог ученика су фудбал, и вожња бицикла једном недељно.
3. Формирање група и давање упутстава за рад;
4. Мотивациона прича:
Једном је Јелена упитала Јанка како он успева да одради све своје школске обавезе, а да му остане довољно времена за све остало што га занима. Јанко јој је открио своју тајну, сваке суботе или недеље ради свој распоред рада и активности. Када унапред све предвиди онда му остваривање радних задатака тече без проблема.
*Дискусија о прочитаном тексту: Које проблеме има Јелена? Да ли успева да их реши? Шта мислите како изгледа један Јеленин дан? Зашто је Јанко успешан на свим пољима?
*Све групе добијају исти задатак да ураде распоред рада и активност за Јелену. Свака група добија:
• Јеленин распоред часова
• Планове по предметима за једну седмицу
• Јеленине способности у савлађивању градива
• Јеленине ваннаставне активности
5.Презентација радова
6.Упоређивање рaдова свих група и истицање добрих решења, али и уочавање лоших решења, све обавезно образложити кроз дискусију
*** Коришћена литература:
1. Јарослав Рудњански: Како треба учити, Завод за уџбенике и наставна средства, Сарајево , 1984.
ТЕМА: Календар рада (распоред рада и активности)
ЦИЉ: Оспособљавање ученика за самосталну израду распореда рада и активности и развијање код ученика одговорности за сопствено напредовање;
МАТЕРИЈАЛИ:
• Четири табака белог папира
• Фломастери – маркери
• План распореда рада и активности који је припремио наставник
• Листићи на којима су написани планови рада по предметима за једну седмицу, распоред часова и Јеленина посебна интересовања и активности,
ГЛАВНИ КОРАЦИ:
1. Пословица: Што можеш да урадиш данас не остављај за сутра. Наставник ће рећи неколико речи о томе колико је важно унапред знати своје обавезе, сачинити свој распоред рада и њега се придржавати. 2′
2. Наставник презентује распоред рада и активности ученика. 5′
3. Формирање група. 2′
4. Мотивациона прича. Задатак за све групе. 5′
5. Рад у групама. 15′
6. Извештавање група. 10′
7. Упоређивање планова распореда рада које су групе сачиниле и процењивање њиховог квалитета.
ТОК ЧАСА
1. Краћа дискусија са ученицима: Како разумете пословицу – Што можеш да урадиш данас не остављај за сутра. Утврдити кроз разговор да ли су ученици свесни своје одговорности за сопствено напредовање или сматрају да су други (наставници, родитељи, друштво уопште) далеко одговорнији од њих самих. Упутити ученике у важност предвиђања и планирања времена које нам је потребно да остваримо своје задатке, морамо унапред знати своје обавезе како би смо што боље испланирали време за њихово остваривање. Питање за ученике: Ко од вас редовно израђује свој распоред рада?
*Календар рада би требало да садржи свакодневне планове за израду домаћих задатака и бележења сопственог успеха. Наиме, пажљиво испланирајте своје време за учење, тако што ћете више времена одвојити за оне предмете који вам стварају потешкоће, а мање, али довољно времена за предмете које савлађујете са лакоћом. Календар, такође, треба да садржи редослед учења по важности, тако да увек прво радите предмете и области који вам стварају потешкоће. при томе правите своје белешке, цртеже, изводе, картице, као што смо већ говорили. Ученици који се придржавају ових правила не могу добити лошу оцену, а уз мало више труда имаћете увек одличну оцену.
2. Наставник презентује распоред рада који је припремио на листу великог формата:
*Ученик је за свој распоред активности користио распоред часова, планове рада за све предмете, а у изради је имао у виду своја посебна интересовања и водио је рачуна о предметима које теже учи, па је за њих одвајао више времена. Ваннаставне активности овог ученика су фудбал, и вожња бицикла једном недељно.
3. Формирање група и давање упутстава за рад;
4. Мотивациона прича:
ЈАНКО И ЈЕЛЕНА
Јанко и Јелена су најбољи другови, ученици су четвртог разреда основне школе
и у истом су одељењу. Јанков успех у школи је много бољи од Јелениног, а Јанко
мање времена проводи у учењу и не пропушта ни један тренинг тениса, увек има
времена за дружење. Јелена често говори Јанку да нема времена за дружење, јер
мора да учи, математику пуно вежба јер је не разуме. Српски језик више воли, јер
воли да чита лектиру, зна граматику, али мрзи да пише саставе. Док јој је
природа и друштво јако напорна, јер има доста да се учи. Учитељица често даје
допунску литературу коју би она радо проучавала, јер има јако занимљивих тема,
али нема довољно времена. Енглески јој одлично иде, захваљујући преданом раду. И
Јелена тренира тенис, међутим, често изостаје са тренинга због обавеза према
школи. Воли да иде у шетњу и биоскоп.Једном је Јелена упитала Јанка како он успева да одради све своје школске обавезе, а да му остане довољно времена за све остало што га занима. Јанко јој је открио своју тајну, сваке суботе или недеље ради свој распоред рада и активности. Када унапред све предвиди онда му остваривање радних задатака тече без проблема.
*Дискусија о прочитаном тексту: Које проблеме има Јелена? Да ли успева да их реши? Шта мислите како изгледа један Јеленин дан? Зашто је Јанко успешан на свим пољима?
*Све групе добијају исти задатак да ураде распоред рада и активност за Јелену. Свака група добија:
• Јеленин распоред часова
• Планове по предметима за једну седмицу
• Јеленине способности у савлађивању градива
• Јеленине ваннаставне активности
5.Презентација радова
6.Упоређивање рaдова свих група и истицање добрих решења, али и уочавање лоших решења, све обавезно образложити кроз дискусију
*** Коришћена литература:
1. Јарослав Рудњански: Како треба учити, Завод за уџбенике и наставна средства, Сарајево , 1984.
No comments:
Post a Comment