ОУ „ЃОРЃИ СУГАРЕВ“ - БИТОЛА
ГОДИШЕН ПЛАН ЗА РЕАЛИЗАЦИЈА НА ПРОГРАМАТА
„МАТЕМАТИКА СО РАЗМИСЛУВАЊЕ“
ЗА ОДДЕЛЕНСКА НАСТАВА
Програмата ја изработи училишниот тим
Обучувачи(одделенски наставници) - Наташа Тодоровска
-Лилјана Симоновска
Педагог - Валентина Петреска
Психолог - Нина Пожарска
ПРОГРАМА-МАТЕМАТИКА СО РАЗМИСЛУВАЊЕ
во одделенска настава
Во Македонија, концептот за училишта кои се по мерка на децата содржи шест димензии од кои една е ефикасноста. Другите пет димензии на училишта кои се по мерка на децата во Македонија се :
- здрави, безбедни и заштитени училишни средини;
- родова сензитивност;
- учество(партиципација)
- почит кон правата на детето и
* мултикултурализам.
Математика со размислување како дел од димензијата за ефективност во наставата се заснива на почитување на десетте принципи:
1. Надградувајте го интуитивното знаење;
2.Создавајте разбирање за броевите преку броење,проценување,пресметување напамет и употребе на репери;
3. Заснивајте го вашето поучување на решавање на проблемски текстуални задачи и ситуации;
4. Користете манипулативни средства и други видови на претставување на проблемски ситуации,потоа поврзете го конкретното со симболичкото претставување;
5. Барајте од учениците да го објаснат и да го оправдаат своето математичко размислување;
6. Прифаќајте и поттикнувајте различни начини на решавање кои водат до точни решенија;
7. Балансирајте го концептуалното со процедуралното учење;
8. Користете разновидн форми и техники за поучување;
9. Користете го формативното оценување како водич при поучувањето;
10. Приспособувајте го дадениот фонд на часови за темите и содржините
Реализацијата на содржините по математика од прво до петто одделение со примена на стратегиите од програмата „Математика со размислување“ ќе овозможат нов пристап кон решавањето на проблемските ситуации и зголемен интерес за решавње на истите.
Одделенските наставници во наставата по математика во учебната 2012/2013 година ќе ги применуваат различни шаблони,стратегии и техники за олеснување на совладувањето на математичките проблеми.
Одделение Примена на „Математика со размислување“ (стратегии и техники)
Прво Манипулативи,просторни шаблони (танграм,шаблони со боја),дел,дел-цело,низа на броеви во обем на бројот 10,модел на прачка(собирање и одземање до 20),
Второ Манипулативи,просторни шаблони (танграм,шаблони со боја),дел,дел-цело,низа на броеви во обем на бројот 20. бројот 10 како моќен број(формирање на полна дестка)
Трето Просторни шаблони,табела 100,бројот 10 како моќен број(формирање на полна десетка),функционална машина,растечки и опаѓачки низи на броеви до 100,модели на матрици,метод на прачка,метод на негативни броеви,проблемски ситуации...
Четврто табела 1000(делови од табела по 100),функционална машина,растечки и опаѓачки низи на броеви до 1000, модели на матрици, метод на прачка,метод на негативни броеви,проблемски ситуации...
Петто табела 1000(делови од табела по 100),функционална машина,растечки и опаѓачки низи на броеви до 1000 000,стратегии за множење со повеќецифрени броеви, модели на матрици, метод на прачка,метод на негативни броеви,проблемски ситуации,проценки...
Дидактички препораки
Програмата „Математика со размислување“ ќе се реализира на часовите по математика,додатна и дополнителна настава во содржини каде ќе се олесни совладувањето на наставната единица со примена на најразлични стратегии.
Очекувани резултати
* Развивање на логичкото мислење кај учениците
* Решавање задачи со примена на шаблони,матрици,алгоритми...
* Зголемен интерес за решавање на проблемски ситуации
ПРОГРАМА „МАТЕМАТИКА СО РАЗМИСЛУВАЊЕ“
ОУ „ ЃОРЃИ СУГАРЕВ“ - БИТОЛА
ОПИС НА АКТИВНОСТА ЦЕЛИ НА АКТИВНОСТ РЕАЛИЗАТОРИ Време на реализација
1. Запознавање на
одделенските наставници
со насоките и критериуми-
те за сертификација
2. Размена на искуства
меѓу одделенските
наставници во примена на
„Математика со размислу-
вање“ и насоки како да се
изработат годишните и
тематските планирања по
математика.
3. Насоки за подготвување
на портфолио по
математика Да се запознаат наставниците со критериумите за сертификација за примена на „Математика со размислување“ Меѓусебно помагање во изработувањето на годишните програми преку пренесување на искуства од примена на стратегии и техники во претходното одделение. Училишен тим обучувачи Наташа Тодоровска Лилјана Симоновска педагог Валентина Петреска Психолог Нина Пожарска одделенски наставници август
1. Пријавување на
одделенските наставници
за одржување на нагледни
часови.
2. Подготовка на
портфолија на
наставниците - Да се подготват наставниците за исполнување на критериумите за сертификација Училишен тим одделенски наставници Советник од БРО септември
1. Распоред за посета на
часови
2. Посета на часови на
пријавените наставници
3. Средби на наставници-
те со училишниот тим - Да се запазат поставените критериуми за сертификација Училишен тим одделенски наставници Советник од БРО октомври/ ноември
1. Работилница
Презентирање на примена
на стратегии од
„Математика со
размислување“ Споделување на искуства меѓу наставниците Училишен тим одделенски наставници ноември
1. Подготвување на
портфолијата на
наставниците .
2. Пријавување на
наставниците за
сертификација во БРО Да се стекнат со сертификат за примена на „Математика со размислување“ Училишен тим одделенски наставници Советник од БРО декември
1. Пријавување на одделенските наставници за одржување на нагледни часови. 2. Подготовка на портфолија на наставниците - Да се подготват наставниците за исполнување на критериумите за сертификација Училишен тим одделенски наставници Советник од БРО јануари/ февруари
1. Распоред за посета на
часови
2. Посета на часови на
пријавените наставници
3. Средби на наставници-
те со училишниот тим - Да се запазат поставените критериуми за сертификација Училишен тим одделенски наставници Советник од БРО февруари/ март/ април
1. Подготвување на
портфолијата на
наставниците .
2. Пријавување на
наставниците за
сертификација во БРО Да се стекнат со сертификат за примена на „Математика со размислување“ Училишен тим одделенски наставници Советник од БРО мај
1. Пренесување на
информации за
постапката за
сертификација од
обучувачите
2. Рамена на искуства од
„Математика со
размислување“
Да се информираат за натамошните чекори во примената на „Математика со размислување“ Училишен тим одделенски наставници јуни
No comments:
Post a Comment