Примјери наставних листића за први разред

Инсекти: Ево неколико наставних листића које сам припремао за реализацију садржаја о инсектима. Поред мноштва текстова о инсектима, материјала који се могу пронаћи у доступној литератури имао сам потребу да направим неколико наставних листића којима бих ове садржаје дјеци учинио приступачнијим и занимљивијим.
Неке нове пјесмице


Мало сјецкања и лијепљења, а затим слиједи разговор о инсектима. Ове радионице сјецкања, састављања и лијепљења дјеца обожавају
Лептирићи! Учитељице посебно воле лептириће!
Развојни циклус лептира купусара кроз причу и слику.
ДОМАЋЕ ЖИВОТИЊЕ
О домаћим животињама дјеца радо разговарају, али сам разговор им након неког времена постаје досадан. Активности попут бојења домаћих животиња или формирања скупова по неким обиљежјима брзо завршимо. Како им све ове активности учинити занимљивијим и како помоћу једног листића обрадаити што више садржаја, а да им то буде занимљиво и динамично.
Овај листић сам припремио негдје пред крај првог разреда, када су имали довољно искуства у раду са сличним наставним листићима и довољно прецизности да исијецају геометријске облике правилно.
На једном листу (у квадратну мрежу) нацртао сам сеоско двориште са мноштвом детаља. Цртеж сам исјекао на неколико квадрата и затим све залијепио на један лист без некаквог посебног редослиједа. Добио сам овакав наставни листић који сам копирао за сву дјецу.

Дјеца су исијецала квадрате и на празну мрежу слагала квадрате тако да добију прави цртеж. Ова активност траје мало дуже, али је зато њихова мисаона активност током рада стално ангажована.  Битно је да им је ово јако занимљиво и да су апсолутно ангажовани у раду.
Када заврше са слагањем цртежа све то залијепимо. Сада имамо цртеж који су сами “открили”.
На основу овог цртежа смишљамо своје приче о којима разговарамо. Заправо све вријеме рада они су разговарали о томе шта су открили. Ево овдје треба да буде коњ. Никако не могу да пронађем гдје му је реп. Пса си залијепио изнад крова стаје. Погледај он има коску испред себе! (…). Све вријеме рада дјеца разговарају само о цртежу и само су њиме окупирана. Остало их уопште не интересује.
На крају рада можемо им дати да то све и обоје или да напишу називе домаћих животиња и објеката који су приказани на цртежу или да састављају реченице или, чак да напишу неки састав о цртежу. Све према способностима.
ОВЦА

Слика, ријеч или реченица
Једнаоставан наставни листић у коме дјеца исијецају дате сличице и лијепе на означена мјеста. Наставни листић у коме дјеца исијецају и боје сличице (развој графомоторике), а затим сличице лијепе на тачно одређено мјесто (читање). Ако неко заврши прије времена он моће да пише и неке реченице о овим домаћим животињама.

Мало разговора о овци
Ево наставног листића који је дјеци јако занимљив. Овакве наставне листиће користио сам већ на самом почетку првог разреда. Једноставан је и занимљив. Исијецају геометријске облике, састављају слику, боје, а затим о слици разговарамо и заједнички пишемо ријечи. Они који знају више пишу реченице.
Да не објашњавам даље. Погледајте галерију!

Оставите одговор