Sunday, October 7, 2012

MATEMATIKA-MATEMATICKI BAJKI I DR. SODRZINI


Архиве категорија: Математика

Радни листови из математике – први разред

РИМСКИ БРОЈЕВИ – ИГРЕ

Римски бројеви су одлична прилика за учење кроз игру. Ево неколико примера занимљивих игара које деца могу играти у уводном или завршном делу часа.
Преузми овде:
slagalica -rimski brojevi
slagalica
slagalica -sabiranje
domine
triomino           triomino2



 
1 коментар Објављено од стране на октобар 6, 2012 in Математика
 

Вук и Црвенкапа

На инсистирање мојих ученика још једна математичка бајка.

Преузми бајку овде: ВУК И ЦРВЕНКАПА
 
6 коментар Објављено од стране на јун 11, 2012 in Математика
 

БУДИТЕ ДЕТЕКТИВИ

Размотримо проблем:
1.Откриј најмањи број који:
–         Подељен са 3 даје остатак 2;
–         Подељен са 5 даје остатак 3;
–         Подељен са 7 даје остатак 2;
Овај проблем можемо изразити и на други начин;
Код ког броја ће:
–         Остати 2 ако га поделиш на групе по 3
–         Остати 3, ако га поделиш на групе по 5
–         Остати 2 , ако га поделиш на групе по 7
Задатак решавај корак по корак, све податке унеси у табелу:
2.Размотримо још један проблем:
Откриј најмањи број који:
–         Подељен са 2 даје остатак 1;
–         Подељен са 3 даје остатак 2;
–         Подељен са 5 даје остатак 2;
3.Који је најмањи број који:
-          Подељен са 4 даје остатак 1;
-          Подељен са  5 даје остатак 2;
-          Подељен са 6 даје остатак 3;
 
2 коментар Објављено од стране на јун 2, 2012 in Математика, Радни листови
 

ДРАМАТИЗАЦИЈА БАЈКЕ – МАТЕМАТИЧКА БАЈКА

 Добар начин да реализујемо један час утврђивања сабирања и одузимања је кроз драматизацију једне бајке. Неколико дана, пре часа утврђивања, узмемо једног , два највише три ученика и припремио овај драмски текст. Ученицима наставник треба да објасни да ће се на овом часу утврђивања радити мало другачије. Сваки ученик ће испред себе имати отворену свеску, како би могао да решава задатке. Ученике упозорити да пажљиво слушају драмски приказ, јер ће им глумци саопштавати задатке, а они ће записивати поставку у свеску и потом решавати задатак. Када се први пут ради на овај начин од деце глумаца захтевати да сваки задатак понове два пута, како не би дошло до забуне, али следећи пут не треба понављати задатак, већ инсистирати на пажљивом слушање од стране ученика.  Сваки пут кад глумац постави задатак ученици самостално или у пару решавају задатке. Повратну информацију давати после сваког задатка.

Преузми текст бајке: Vuk i tri praseta
 
4 коментар Објављено од стране на мај 24, 2012 in Математика
 

Дидактичке игре

Кад говоримо о игри у настави, не говоримо о активностима чији је једини циљ забава, већ о активностима које имају и педагошки карактер. У настави кроз игру  забава неосетно прелази у усвајање нових знања, у самоучење и стваралаштво. Дидактичке игре са јасно постављеним образовним циљем   довешће до педагошких резултата који су у складу са постављеним стандадима.
Преузми - Игре
 
Оставите коментар Објављено од стране на мај 18, 2012 in Математика
 

Вероватноћа – математика

Са вероватноћом ученици треба да се упознају још у првом разреду на часовима математике, а ова игра је изузетно погодна за то. Може се играти од другог полугодишта првог разреда, у другом, трећем и четвртом разреду, а може се играти и у старијим разредима.
Преузми:  Verovatnoća pravila
Вероватноћа
Вероватноћа -жетони
Вероватноћа - табла
 
Оставите коментар Објављено од стране на мај 14, 2012 in Математика
 

Задаци за вежбање множења

1.Упиши бројеве у квадратиће , тако да једнакости буду тачне и усправно и водоравно.2. Реши задатке па добијене бројеве обој.

3.Ана је залутала. На путу вреба опасност. Ако тачно решите задатке помоћи ћете Ани да безбедно стигне до куће. 
  1. Тијана има 4 пара ципела. Колико је то ципела укупно?
  1. Саша има у две кутије по 8 кликера. Колико кликера има укупно?
  1. Бака у два џепа има по 6 лизалица. Колико је лизалица купила?
  1. Ивана је купила брату 2 кесице сличица. Колико је то сличица ако у свакој кесици има по 5 сличица?
  1. Једна бубамара има 9 тачкица на телу. Колико тачкица имају две бубамаре?
  1. Горан је од маме и  тате добио два пута по два балона. Колико је то балона укупно?
4. Марина се изгубила у шуми.  Постоји више путева до куће, али је само један прави. Ако потражиш добијене производе у лавиринту  помоћи ћеш јој да стигне у свој дом.
1х2=                4х4=          
1х4=                9х2=
3х2=                6х4=
2х4=                8х4=
5х2=                9х4=
3х4=              10х4=
7х2=
 
2 коментар Објављено од стране на мај 8, 2012 in Математика, Радни листови
 

Програмирана настава

Дигитални час 2 2011/2012

 
3 коментар Објављено од стране на април 25, 2012 in Математика, СОН, Српски језик
 

ЧАС МАТЕМАТИКЕ У МЛЕЧНОМ РЕСТОРАНУ „КОЛАЧИЋ“

“Реци ми и заборавићу,
Научи ме и запамтићу,
Укључи ме и научићу .”
Бенџамин Франклин
(1706-1790)
Математичка писменост је способност коришћења сабирања, одузимања, множења, дељења и других математичких операција у свакодневним ситуацијама. Ти процеси су важнији него њихов конкретни резултат, односно важнија је активност од самог знања. Ако желимо да ученици стекну математичку писменост, онда их морамо што чешће стављати у стварне животне ситуације у којима ће они примењивати стечена математичка знања.
Направити ресторан у учионици није тешко. У најближем млечном ресторану или пекари замолите да вам дозволе да ископирате ценовник. Припремите задатке, пожељно је уредити учионицу као ресторан (то могу учинити и сами ученици). Ученике поделите у групе и свака група добије задатке и ценовник и час може да почне. Након повратне информације у завршном делу замолити куварицу да за ученике припреми сок или чај и пециво.

ЗАДАЦИ:
1. Пет другова Милан, Јован, Стеван, Огњен и Коста су отишли у млечни ресторан на доручак. Сви су наручили по једно парче пице и јогурт. Колики је био њихов рачун?
2. Ања, Јана, Невена, Александра Андријана и Анђела су отишле у млечни ресторан. Ања је наручила 4 кугле сладоледа, Јана је узела Добош торту и сок од боровнице. Невена је била гладна па је узела пирошку и јогурт. Александра и Андријана су наручиле по Банана-сплит, а Анђела је, иако је подне одавно прошло узела бурек са месом и јогурт. Пажљиво прочитај текст израчунај колики рачун су платиле ове девојчице?
3. Милена, Никола, Тамара и Алекса су у млечном ресторану. Сви имају по 250  динара . Сви су наручили различито. Шта су могли да наруче  (не морају да потроше сав новац, али водите рачуна да не потроше више него што имају)?
4. Андра има 330 динара, Борис има 250  динара, Вељко има 150 и Стефан има 230  динара. Договорили су се да наруче по четири кугле сладоледа., и сок по избору. Сви су наручили различите сокове: боровницу, кајсију, ђус и вишњу. Када су добили рачун, договорили су се да без обзира на то шта је ко наручио рачун поделе на четири  једнака дела. Колико је платио свако од њих? Да ли су имали довољно новца?
5. Замислите да је у млечни ресторан отишла ваша група. Имате 1000  динара . Наручите шта желите. Израчунајте колико износи ваш рачун? Да ли сте имали довољно  новца?

 
5 коментар Објављено од стране на април 8, 2012 in Математика
 

Математичка басна – коришћење часовника

ПАС, ЛЕОПАРД И МАЈМУН
Стари пас овчар је свакога јутра између 7:45 и 8:30 јурио зечеве по шуми. Једнога јутра је трчећи забасао дубоко у шуму и изгубио се. Нашао се поред гомиле старих костију, када је зачуо  кораке неке дивље животиње… Био је то леопард који се опрезно приближавао… Било је тачно 8:35.
-Шта ћу сад, – мислио је у себи… и онда је брзо дохватио оне коске  које су стајале крај њега да би тренутак пре него што га је леопард опазио рекао наглас:
- Баш је укусан овај лепард, да ми је да нађем још једног. Чувши то леопард устукну и повуче се преплашен у шуму.. Псу се учинило као да је прошла читава вечност, а било је тек 8:44 минута.
Све то је гледао један мајмун са гране, који реши да оцинкари сарог пса код леопарда… Скочио је са дрвета и пожурио да леопарду саопшти превару. Видевши мајмуна како негде жури стари пас посумња у његове намере и пожури за њим. Било је 9:30 када је мајмун напокон нашао леопарда. Саопштио је леопарду како је насамарен, а леопард је љутито зарежао… Љутио и режао читавих  23 минута, а онда је кренуо да се освети старом псу.
Стари пас схвати да не може да побегне од љутитог леопарда , па се окрете и мирно леже на земљу  пажљиво ослушкујући сваки шум.  Лежао је тако читавих 7 минута, а онда је чуо пригушен шум леопардових корака. Леђима окренут леопарду више за себе рече:
-      Ама, где ли је тај мајмун већ једном, послао сам га пре сат времена да ми набави леопарда и још га нема…
Леопард помисли да  је мајмун покушао да га намами како би га пас појео, па се окрете и поче да бежи колико га ноге носе.
Трчао је тако до 14:14 минута.
                                                                                              Преузми: Радни лист
Плакат

 
Оставите коментар Објављено од стране на март 31, 2012 in Математика
 
 
Прати

Добијте сваки нови чланак достављен у ваше поштанско сандуче.
Придружите се 225 других пратиоца

No comments:

Post a Comment