Дидактичке игре
МАТЕМАТИЧКЕ
ИГРЕ
ДЕСЕТ
Упознавање прве десетице. Игра се у паровима. Два
ученика ставе руке иза леђа и стану један наспрам другог. Онда један каже
:“Погоди број“, иза леђа прстима представи неки број (песница је нула). Његов
пар погађа, ако погоди узима бод ако не погоди бод добија његов друг.
ФРОНТАЛНО
САБИРАЊЕ И ОДУЗИМАЊЕ
Сви ученици имају карте на којима су исписани бројеви
од 1до 10. Наставник стане испред
одељења и усмено говори примере задатака.
Рецимо каже 3+4 сви ученици подижу карте са решењем , а учитељ тада каже
резултат седам, ученици који су погрешили замене картице. Задаци се могу
исписати и на картончићима, па учитељ подигне картончић са задатком, а ученици
карту са решењем, учитељ гласно изговара тачно решење.
ИГРА „ПЕТ ОЛОВАКА“
За игру је потребно пет оловака (бојица) које
стоје на столу између ученика.
|
Један
ученик узима са стола одређен број гласно наглашавајући колико је оловака
узео.. Онда оловке крије иза леђа, неке оловке једном руком задржи иза леђа, а неке
покаже свом пару и пита: „Колико оловака кријем иза леђа?“
|
|
„Имам четири оловаке!“
|
Његов пар неће одговорити, да ли је одговор тачан или не , већ
покаже оловке које је крио и заједно их преброје како би утврдили тачност
одговора.
|
Играње ове
игре треба започињемо са пет оловака. У
почетку се могу појавити проблеми, јер ће нека даца насумично одговарати. Врло
брзо ће схватити да је неопходно да броје, односно рачунају, како би давали тачне одговоре. Када
деца постану вешта повећати број оловака,
максимум је 10 оловака. Битно је да се деци не препоручују никакве стратегије, већ да свако дете развије
своју стратегију, треба бити само стрпљив и дати им времена. За игру се може
користити и други материјал жетони, новчићи, штапићи...
МАГИЧАН КВАДРАТ
Искројити
квадратиће са бројевима , затим их залепити на мрежу у складу са следећим захтевима:
·
2 се налази десно од 8, а 4 је директно испод 2;
·
6 се налази десно, а лево од њега су 3 и 9;
·
7 се налази лево од 1, а изнад 5
Наставник
ће деци дати материјал, а деца ће сама искројити и залепити квадратиће у мрежу.
Циљ ове игре је вежбање односа лево десно, горе доле.
|
ФРОНТАЛНА ИГРА ЗА УВЕЖБАВАЊЕ МНОЖЕЊА И ДЕЉЕЊА
На које све начине можемо увежбавати множење и дељење
Чињеница је да се таблица множења и дељења мора научити напамет, а деца
ће свакако боље памтити ако на часу таблице увежбавамо кроз игру . На пример:
Један ученик изађе испред и каже: „Један пута један јесте...“ , а
разред одговара:“Један“. Ученик који је испред разреда даје задатак ,
рецимо“Зажмурите и бројте до седам.“
„4 x 3 јесте (разред одговара) 12.... жмурите до седамнаест“
„5 x 5 је 25 ... сакријте се пада снег“
Или ако делимо: „42:7 јесте седам....
седам пута пљесни руком“
„81:9 јесте 9 ... намигните левим оком девет пута“ ....
РИТМИЧКЕ
ИГРЕ
Комбинујемо
ритам и број:
·
Деца стану у колону и пењући се и силазећи низ
степенице изговарају таблицу множења или дељења, или бројимо до 100 и назад...
·
Учитељ стане испред разреда и каже:“Један плус један
јесте...“, деца одговарају „2“ и два пута пљесну рукама. Или 3+3 јесте 6 и шест
пута пљесну рукама.
·
Могу радити и у паровима . два ученика стану један
наспрам другог изговарају таблицу множења и тапшу рукама, трудећи се да то буде
што маштовитије, укрштају руке левом руком удари десну руку свог пара и одесном
леву руку, пљескање по раменима...
ИГРА КОЦКИЦАМА
Ову игру
могу да играју у пару. Игра може да се
игра са једном, две или три коцкице, а у четвртом разреду и више коцкица.
Ученик баца коцке и уписује добијене бројеве у табелу, а затим их сабира,
рецимо сабира се до сто, победник је играч који први стигне до 100. А може да
се крене од 100, па да се одузима, па ће победник бити онај који први стигне до
нуле. Табела може да изгледа овако:
1.коцкица
|
2.коцкица
|
збир
|
крајњи збир
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
КУТИЈА ЗА
ЗАДАТКЕ
У завршном делу часа једног часа математике ученцима
се поделе по два празна листића на којима ће они осмислити по два задатака. Сви
задаци се ставе у једну кутију, учитељ ће их за следећи час прегледати и
одобрити за рад, а уместо задатака који су лоше осмишљени написати нове.
Ученици бирају задатке из кутије, преписују у свеске и решавају , а затим текст
задатка враћају у кутију и узимају нов задатак. Повратна информација се може
дати кроз скривену реч или слику, слагалицу...
БИНГО
Сваки ученик добије листић са по 20 поља да по
сопственом избору упише 20 бројева у квадратиће. Затим учитељ на табли истакне
задатке или ученицима подели листиће. Ученици решавају задатке и решења
заокружују на свом бинго листићу. Победник је ученик који први заокружи 10 бројева
на свом бинго листићу. Задаци се могу решавати и у паровима.
|
|||||||||
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
МАТЕМАТИЧКИ
ЛАНАЦ
Ученицима се поделе картице са задацима, али тако да
их не виде остали ученици. Једна карта са бројем је и код учитеља који започиње
игру речима:“Ко има паран број треће десетице?“ Ученик који има такав број се
јави и каже „Мој број је 23, ко има број за 9 већи?“ Затим се јавља ученик који
има број 32 и каже: „Мој број је 32, ко има број који је дељив са 32?“.... Игра
Математички ланац може се организовати са разним темама: сабирање, одузимање,
множење дељење, бројеви прве стотине, једначине... Игра се може играти са
онолико картица колико има ученика у разреду, али се бољим ученицима могу дати
и по две картице. Након што подели картице почиње игра картицом на којој се
налази „0“ , а игра се завршава када се врати на почетну картицу. Исте картице
се могу користити више пута, с тим што треба мерити време како би ученици настојали
да сваки следећи пут скрате време. Треба ученике мотивисати, па сваки пут када
неко погреши додати 5 секунди на постигнуто време.
Математички
ланац је одличан начин да се увежбају и са ученицима аутоматизују основне
рачунске операције. Овакав ланац може бити може бити креиран за било коју тему.
Пример:
Пример
картица за сабирање:
ЛАНАЦ БРОЈЕВА
Ученици стану у круг, први играч каже број од један
до пет, други број од шест до десет, трећи каже збир прва два броја, трећи каже
збир другог и трећег броја и тако даље. Од трећег играча свако каже збир
бројева које су рекли два претходна играча.
Кад игра поново дође до првог играча он наставља са сабирањем, игра се
не почиње изнова. Учитељ и сви играчи воде рачуна да неко не погреши, па
играјући ову игру деца вежбају и концентрацију. Игра нема победника. На пример:
6
|
6+9=15
|
9+15=24
|
3+6=9
|
3
|
УЧИМО ДА
БРОЈИМО ДО ...
Ученици седе у кругу.
Очи су им затворене. Учитељ почиње да броји (може да се броји унапред и
уназад, овом игром вежбамо концентрацију, па не морамо увек почети бројање од
1, може се бројати од било ког броја) Ученици не смеју да отворе очи, морају
пажљиво да слушају и чекају да број каже
друг који се налази са њихове леве стране, а они казују следбеник броја који су
чули и тако у круг, све док неко не погреши.
МАТЕМАТИЧКА
ЛОПТА
Учитељ почиње задатком са сабирањем, одузимањем, множењем или дељењем.
Рецимо, 3х3 и баци лоптицу неком од ученика. Ученик каже решење 9, постави нов задатак и баци лоптицу другом ученику...
УЛОВИ БАЛОН
Решења задатака се фломастером маркером испишу на
балонома . Балони са истим решењем се
повежу и ставе ма видно место.
Ученицима се поделе задаци. Они
их решавају и узимају по један балон са решењем које су добили. На крају часа проглашава се онај ко је уловио
највише балона. Након овог часа добро је да буде час физичког, тако да се деца
могу поиграти балонима.
АРАЧКИЊЕ
БАРАЧКИЊЕ
Ова игра је добра за увежбавање усменог сабирања и
одузимања, као и за увежбавање множења и дељења. Децу поделити у две групе,
деца формирају два реда , тако да деца буду окренута лицем (као код игре
Арачкиње барачкиње). Једна екипа каже:“Арчкиње барачкиње кога ћете?“. Друга
колона одговара прозивајући неко дете из супротне колоне. Прозвано дете излази
из колоне и стаје на средину, а неко из супротне екипе поставља задатак. Ако га
реши тачно, позива неко дете и води га у своју екипу, али ако не каже тачно
решење одлази као заробљеник у супротну
екипу.
ШТАФЕТНО РАЧУНАЊЕ
Ученици се поделе у две екипе. Учитељ је пре почетка
часа на табли испише два пута исти број задатака (који се поклапа са бројем
ученика). Ученици стану у две колоне испред табле. Испред првог у колони се
повуче црта кредом. Првом ученику у свакој колони се да креда , на знак учитеља
ученик истрчава испред табле и решава први задатак, кад га реши брзо хода назад
и предаје креду другу који је на реду, који не сме да пређе линију док не добије креду. На крају игре деца заједно са учитељем контролишу решења, а
победник је екипа која је прва све тачно решила. Уколико је екипа прва урадила све задатке, али нису
сви тачни, онда је победник противничка екипа.
МАТЕМАТИЧКИ
ФУДБАЛ
Ученици се поделе у 4 групе. Свака група добије
различите задатке. Решења се налазе на табли
на којој је нацртан фудбалски терен. Свака група има своју лопту одређене боје, све лопте су залепњене на
центру терена
Учитељ је раније припремио задатке на листићима.
Свака група добије своје задатке који не морају да буду исти. Ученици решавају
задатке редоследом којим долазе. Када реше задата своју лопту на табли стављају
преко решења које су добили. Ако противничка екипа добије исто решење не може
своју лопту ставити на исто решење, већ чека да противничка екипа своје решење
помери на на други број. (у међувремену решавају друге задатке , па касније
само изврше померања. Екипе такође поделе и голове, две екипе иду на леву
страну, а две екипе иду на десну страну.Победник је екипа која прва да го (екипа која прва стигне
до решења у голу).
ТАМБА ЛАМБА
Ова игра је добра за увежбавање сабирања и одузимања.
У ченицима се поделе картице са бројевима од 1 до броја који представља број
ученика у одељењу. Учитељ узима 0. Ученици формирају круг и учитељ стаје у
средину. Он поставља задатак рецимо 4+9,
ученик који има број 13 иступи и отпева „ТАМБА ЛАМБА ла-ла-ла , ево децо то сам ја!“ и окрене се
око себе тако да сва деца виде број.
Уколико се ученик са решењем не јави, учитељ му узима број, стаје на његово
место, а ученик од учитеља преузима нулу и сам задаје задатак и тако у круг.
ПИКАДО
На табли је залепљена табла за пикадо. Ученике
поделити у две групе. Које стоје у две колоне испред табле. Сваки ученик баца
два пута кредом у мету. Бројеве које је добио помножи. Добијени производи се сабирају,а
побеђује екипа која им а већи збир производа.
КОЦКА, КОЦКА,
КОЦКИЦА
Учитељ направи две што веће коцке. На њима су
исписани бројеви од 0 до 10. Ученици стану у круг. Један ученик баци коцку и
каже „Коцка“, друг са његове десне стране такође баци коцку и каже „Коцка“, а
трећи каже „Коцкица – производ тог и тог броја је ...“, ученик до њега каже
производ бројева који су добијени. Ако је рекао тачно решење онда он баца коцку
и све се понавља, али ако није рекао тачно онај ко је бацио коцку је дужан да
га исправи. Све се понавља више пута.
ЛОВАЦ
Ова игра се игра напољу или у сали за физичко. Ученицима
се поделе самолепљиви стикери на којима су написани бројеви: 2, 4, 6, 8, 9, 10,
12, 14, 15, 16, 18, 20, 21, 24, 27, 28, 30, 32, 35, 36, 40, 42, 45, 49, 54, 56,
60, 63, 64, 70, 72, 80, 81 ,90. Ученици стикере залепе на груди и формирају
круг. Један ученик стане у средину, он
је „ловац“. „Ловац“ изговара задатак, нпр. 7х5. Ученик који носи број 35 излази
из круга и трчи пун круг настојећи да се врати на своје место, а да га „ловац“
не ухвати. „Ловац“ истрчава кроз „капију“ коју је играч са бројем 35 направио
када је потрчао. Ако ловац улови број, онда мењају места и „ловац стаје на
место на коме је стајао број 35, а број 35 постаје „ловац“.
ПРОНАЂИ ПАРОВЕ
Потребан је папир у више боја, једна боја за задатке, а друга за
решења. У једној кутији су задаци, а решења су лепљивом траком залепљена на
табли. Ученик реши задата, а затим изађе пред таблу, узме решење и лепи га
поред задатка превећи квадрат. Уколико није тачно решио делови се неће улопити,
тада поигрешно решење враћа на таблу и решава поново исти задатак све док га не
реши, учитељ помаже ученицима који не могу сами. Пожељно је да има више
троуглова са одговорима, јер деца често користе
друге технике за одређивање решења, а разлике између троуглова који су
само замка и правих одговора треба да буду милиметарске. На крају не морамо
прогласити победника, не морају све игре имати такмичарски карактер.
КОЈИ САМ ЈА
БРОЈ
Ученици се поделе у групе по четворо . Учитељ од
папира, за сваког ученика , направи траку коју ће ставити на главу. Сваки
ученик има фломастер и самолепљиви
стикер. На стикерима напишу један број од 0 до 100, тако да ученик који се
налази насупрот њему не види, а затим му стикер залепи за папирну траку која му
се налази на глави, тако да не види број. Сваки ученик треба да открије свој
број. Питања постављају члановима своје групе:
Да ли сам ја двоцифрен број?
Да ли сам ја паран број?
Да ли сам већи од 70?...
Победник је онај ко први открије свој број. Сваки
играч има право да постави једно питање, а затим питање поставља следећи играч
и тако у круг. Одговор може бити само ДА или НЕ.
СЛАГАЛИЦЕ
БРОЈЕВИ ПРВЕ
СТОТИНЕ
Одлична игра за упознавање бројева прве стотине је
слагалица направљена од следеће табеле.
МОЖЕЊЕ И ДЕЉЕЊЕ
И за
увежбавање множења и дељења можемо направити сличну слагалицу.
САБИРАЊЕ И ОДУЗИМАЊЕ
САБИРАМО И
ОДУЗИМАМО
Ученици се поделе у групе. Учитељ одштампа мреже
коцке, ученици је залепе на картон, искроје и направе коцке. Свака група добије
листић са квадратићима у које ће ученици
уписивати бројеве које добију бацањем коцке, као и резултате сабирања и
одузимања. Почетни број постављају заједно, а затим бацају коцку и сабирају и
одузимају. Учитељ и ученици заједнички одреде да ли је победник онај који у
последњем квадратићу има мањи или већи број.
БРОЈЕВИ ПРВЕ
ХИЉАДЕ
Ово је игра за трећи разред и добра је за упознавање
бројева прве хиљаде. Најбоље је да играју 4 играча. Учитељ каже један број,
ученици у оквиру своје групе настоје да бацањем коцке дођу до броја који је
најближи броју који је рекао учитељ. Баца се једна коцка. Прво бацање даје
цифру стотина, друго десетицу и треће бацање су јединице. У оквиру групе баца
се три круга и сваки број се записује. Број најближи датом броју се заокружује.
Пример табеле
за уписивање бројева
ИГРЕ ЗА СРПСКИ
ЈЕЗИК
НА СЛОВО НА
СЛОВО
Ученицима се поделе табеле. Затим учитељ каже:“ На
слово на слово С.“ Деца у табелу
записују именицу, глагол и придев на слово с. Затим се чита написано и за сваку
тачно написану реч се добија по један бод. На крају се бодови сабирају.
СЛОВО
|
ИМЕНИЦА
|
ГЛАГОЛ
|
ПРИДЕВ
|
БОДОВИ
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
У табели се могу направити и додатне колоне, рецимо
за глаголе : радња ,стање и збивање. Или врсте именица, врсте придева....
КОЦКА
Ученици се поделе у групе по шесторо. Свака група
добије по једну картонску коцку ивице 1 дециметар и 6 листића на којима ће
нацртати своје слике. Учитељ може дати тему(Јесен, Најбољи другови, Киша), али
не мора..
Слике које су нацртали ученици залепе на коцку. Затим
се коцке измењају између група, па сваки ученик баца коцку и пише у своју
свеску реченицу о слици коју је добио бацањем коцке. Када заврше са једном
коцком онда извреше замену са групом
која је такође завршила. На крају часа се написане реченице читају. Ова игра је
добра за почетно читање и писање када се користи комплексна метода за обраду
слова
Уместо слика на коцку се могу исприсати речи, а
ученици треба од сваке речи да направе реченицу.
ЈЕЗИЧКИ ЛАНАЦ
Ову игру организујено на сличан начин као Математички
ланац. Дакле, направимо картице са одређеном темом: врсте речи, умањено –
увећано, речи супротног значења...
Пример:
УВЕЖБАВАМО БРЗО
ЧИТАЊЕ
Речи су исписане на картончићима, учитељ стане испред
разреда и покаже једну реч (у почетку картончић држи дуже, а сваки следећи пут скраћује
то време), ученици реч прочитају, а затим реч запишу у свеску. Победник је онај
ко је све речи добро написао.
ИСПАДАШ –
ИГРА ИМЕНИЦАМА
Ученици седну у круг и испруже дланове испред себе. Учитељ каже којим
словом се започињу именице. Ученик изговори именицу која почиње одређеним
словом и лупи руком руку играчу са своје десне стране. Затим исто то уради
играч до њега. Ко погреши испада и тада следећи играч може да промени почетно
слово. Ученици морају добро да пазе шта је ко рекао, јер ако понови нечију реч
испада, испада и ако се у одређеном времену не може сетити ниједне речи. (У овој игри се могу изговарати и глаголи или
придеви.) Ученик који остане последњи у
кругу је победник.
КОЈИ САМ ЈА ПИСАЦ
Игра се исто као игра КОЈИ САМ ЈА БРОЈ, само што уместо бројева ученици
на стикерима напишу имена писаца.
СПОЈ ПАРОВЕ
Ученици се поделе у групе по четворо. Свакој групи се
да одређен број картица, ученици на тим картицама могу да испишу: писце – дела,
градове – индустрију, раздобље догађај, реч, и врсту речи... Затим, групе
размене исписане картице, са задатком да формирају парове.
СЛАГАЛИЦА –
СЛОГОВИ
Ученици се поделе у групе по троје или четворо,
сваком члану групе се да исти број картица са слоговима. Сваки играч има
картице у одређеној боји. Одреди се ко први игра, а онда тај стави први слог,
затим свој слог ставља други играч, настојећи да формирају реч. Онај ко стави
последњи слог добија бод, игру наставља играч који је на реду и он ставља
почетни слог у новој речи.
цр
|
ве
|
|
љу
|
ди
|
на
|
ли
|
ва
|
да
|
ла
|
ко
|
ћа
|
ку
|
ћа
|
ли
|
па
|
си
|
па
|
ти
|
на
|
ли
|
ти
|
се
|
ки
|
ра
|
цр
|
ве
|
но
|
по
|
га
|
љу
|
пе
|
пе
|
ца
|
чи
|
ле
|
га
|
на
|
ди
|
ле
|
та
|
по
|
на
|
те
|
то
|
во
|
ђа
|
по
|
са
|
ви
|
на
|
пу
|
ме
|
се
|
чи
|
ча
|
га
|
на
|
о
|
ко
|
у
|
во
|
a
|
e
|
и
|
ки
|
ЗАПАМТИ ШТО
ВИШЕ
Ова игра је добра за увежбавање писања и читања у
првом разреду. Учитељ припреми више плаката, тако што ће из часописа искројити
слике и залепити на хамер. Затим тражи од ученика да пажљиво посматрају плакат
и да се потруде да запамте што више слика. Онда склони плакат и тражи од
ученика да запишу у свеске све што су видели на плакату. Напреднијим ученицима се може дати задатак да запишу само
речи које почињу одређеним словом или још теже да запишу само речи које се
завршавају одређеним словом. У овој игри учитељ треба да упути ученике како да
запамте што више слика.
ИГРЕ ЗА СВЕТ
ОКО НАС И ПРИРОДУ И ДРУШТВО
НАПИШИ ПИТАЊЕ-
ДАЈ ОДГОВОР
Ово је одлична игра за утврђивање градива , али и за
проверу савладаности градива. Учитељ унапред одредо које области жели да утврди
па ученицима припреми картице са сликама које ученика упућују на неку наставну
област или подручје рада. За једну област може бити припремљено више питања, а
слика на полеђини карте може бити иста, али не мора. Ова игра се може играти на четири начина:
1.
Учитељ припреми
картице са сличицама и од ученика тражи да напишу питање из области на коју
слика упућује.
2.
Учитељ припреми
питања, а ученици цртају на полеђини картице цртеж који упућује на област.
3.
Учитељ сам
припрема картице.
4.
Ученици се
поделе у групе, па свака група припреми картице са питањима за противничку
групу.
Ученици се поделе у групе, свака група добије комлет
карата. По 4 карте се поделе ученицима, а остале карте се ставе на средину и
ученици пре него што траже питање узимају једну карту са средине. Ученик
карте држи тако да су питања окренута ка
њему, а слике ка противнику. Противник на основу слике бира питање, уколико
одговори тачно узима карту са питањем и
одлаже је са стране. Уколико не одговори
тачно, једну своју карту даје
противнику. Победник је онај ко сакупи највише картица.
ПРИМЕР (на испрекиданој линији пресавити папир и
залепити)
12 МЕСЕЦИ
Припреме се стикери. Деца се поделе у групе, у свакој
групи има по 12 ученика. Деца на сваком стикеру напишу један месец у години
(могу и да нацртају). Стикере залепе на груди.
Деца се измешају, на знак учитеља деца
у оквиру своје групе поређају месеце редоследом којим долазе.
КОЈИ САМ ЈА МЕСЕЦ
Игра се упаровима ученици на стикерима напишу један
месец у години. Затим један другоме постављају наизменично питања како би
Ученици се поделе у групе по четворо . Учитељ од
папира, за сваког ученика , направи траку коју ће ставити на главу. Сваки
ученик има фломастер и самолепљиви
стикер. На стикерима напишу један месец, тако да ученик који се налази насупрот
њему не види, а затим му стикер залепи за папирну траку која му се налази на
глави, тако да не види шта пише на стикеру. Сваки ученик треба да открије свој
свој месец. Питања постављају члановима своје групе: да лисе налазим на почетку
године? Да ли имам тридесет дана? ...
САТИ
Учитељ припреми слике часовника, које ће ученици
подељени у групе залепити на груди. На знак учитеља треба да се поређају како
време тече. Наставник ће одредити да ли је јутро или вече, како би се ученици
према томе управљали.
СЛАГАЛИЦА
Учитељ одштампа
увећан ТВ програм било које телевизије, затим исецка и направи
слагалицу. Ученике подели у групе, свака група добије лепак и папир већег
формата и има задатак да сложи ТВ програм и залепи папир. Могу се пропремити и додатна питања нпр.
·
Када почиње ТВ
дневник?
·
Да ли ћеш данас
стићи да гледаш школски програм? Зашто?
·
Колико траје та
и та емисија....
ЛАНАЦ ПИТАЊА
И за наставу природе и друштва (свет око нас) може се
направити ланац питања који ће деци бити занимљив. Разне области се могу на
овај начин утврђивати: историја, време (гледање у часовник), животиње...
Пример:
ЗАТВОРИ КАПИЈУ
Ова игра може да се игра у првом и другом разреду,
када се обрађују домаће животиње. Учитељ ископира карте тако да свака карта има
десет примерака, залепи их на картон и искроји (то могу да ураде и
ученици). Испред табле се ставе два или три стола и по њима се разбацају карте,
лицем на доле. Ученици се поделе у групе. Свака група формира ред. Ученик изађе
отвори једну карту узме је, враћа се у своју групу и ставља карту на сто лицем
према горе. Затим излази следећи ученик, отвори карту и ако нема ту животињу,
односи је, а ако је неко из групе већ покупио животињу коју је открио, враћа се
на место празних руку и тако све док не група не прикупи свих десет животиња.
Последња карта коју група треба да узме је КАПИЈА, дакле, ову карту ученици
могу да понесу тек када су сакупили све
животиње, а она представља затварање капије. Када ученицима објасни правила
учитељ ће рећи: „Животиње су биле на испаши, пада вече, ваш задатак је да их
вратите кући и да затворите капију .“
Побеђује група која прва затвори капију, односно узме
карту на којој пише „КАПИЈА“ , однесе је на место и узвикне „ЗАТВОРЕНА КАПИЈА“.
ЛЕВО,
ДЕСНО, ГОРЕ, ДОЛЕ
Игра за увежбавање појмова горе, доле, лево, десно,
косо, право. Ученицима се поделе листићи
са тачкицама. На листићу је обележена једна црвена тачка, то је
полазна тачка. на пример:
Да би нацртали ову јелкицу ученици су морали да прате
следећа упутства:
|
·
Три
тачке на горе
·
Пет
тачака лево
·
Две
тачке укосо на десно
·
Ладна
тачка на лево
·
Две
тачке укосо на десно
·
Једна
тачка на лево
·
Две тачке укосо
на десно
|
·
Једна
тачка лево
·
Три
тачке укосо на десно
·
Три
тачке укосо на десно на доле
·
Једна
тачка на лево
·
Две
тачке укосо на десно
·
Једна
тачка лево
·
Две
тачке укосо десно на доле
·
Једна тачка лево
·
Две
тачке укосо дено на доле
·
Пет
тачака лево
·
Три
тачке на доле
|
·
Црвена
тачка је полазна
·
10
тачака источно
·
10
тачака северно
·
10
тачака југозападно
ODLICNE IGRE
EK
No comments:
Post a Comment