Vaspitne Teme
PRINCIP PRIMERENOSTI U VASPITNO-OBRAZOVNOM RADU
08jul
Ako procenjujemo da je Dete određenog uzrasta sposobno da preskoči npr, visinu od 100cm i postavimo mu taj zadatak – zadovoljili smo princip adekvatnosti. Ali zadatak koji postavljamo ne bi trebalo da bude ni prelagan ni pretežak. Pročitajte nastavak »
SVAĐE U BRAKU
18jun
ZAŠTO SE SVAĐAMO? Šta je uzrok? (“Viče na mene, jer je nezadovoljan poslom…“)
Da li svađom stvarno želimo da rešimo određeni problem ili je svađa posledica skrivenog nezadovoljstva!? Svađe kojima se prikriva uzrok, zataškava nezadovoljstvo, postaju način življenja.
KAKO SE SVAĐAMO? (“Neuredna si kao tvoja majka…“) Pročitajte nastavak »
Da li svađom stvarno želimo da rešimo određeni problem ili je svađa posledica skrivenog nezadovoljstva!? Svađe kojima se prikriva uzrok, zataškava nezadovoljstvo, postaju način življenja.
KAKO SE SVAĐAMO? (“Neuredna si kao tvoja majka…“) Pročitajte nastavak »
„RUŽNE, NEVALJALE“ REČI
28feb
Već na uzrastu od 2-3 godine naše Dete će kazivati i „nevaljale, ružne“ reči, psovke ili nepristojne izraze i fraze. Njemu je to zanimljivo, smešno, ono prirodno dolazi do saznanja da sebi može dozvoliti da bude kao i drugi, iz okruženja. Nama roditeljima je to prosto, neprimereno, zabrinjavajuće.
Pročitajte nastavak »
Pročitajte nastavak »
NAŠE DETE VEĆ MOŽE I ZNA
12feb
Dete uzrasta od 5-6 godina, već može i zna:
-da se samo oblači i svlači,
-da samostalno obavlja svoje fiziološke potrebe,
-da se samostalno umije, pere ruke i češlja,
Pročitajte nastavak »
-da se samo oblači i svlači,
-da samostalno obavlja svoje fiziološke potrebe,
-da se samostalno umije, pere ruke i češlja,
Pročitajte nastavak »
STVARALAČKO PEVANJE
30jan
U raznim prilikama Dete treba navoditi na izmišljanje stihova, melodije – stvaralačko pevanje: da peva lutki, medi, dok se igra, crta, posmatra kišu, sneg, u šetnji kad ugleda goluba, psa i sl. Stvaralačko pevanje može biti narativno, koje se sastoji samo od reči i izmišljanje koje ima i melodiju i ritam i odgovarajuće ritmičko – motoričke aktivnosti. Pročitajte nastavak »
DEČIJI ROĐENDANI
07dec
Proslavljanje dečijih rođendana je važan događaj u svakoj porodici. Tim povodom je isprepleteno mnogo aktivnosti u porodici, u želji da se obezbedi najlepši rođendanski doživljaj i podstakne izražavanje najpozitivnijih emocija. Na mlađem uzrastu rođendanske pripreme su u rukama roditelja. To je lepa prilika da na vreme „uvedemo“ decu u svet druženja, lepog ponašanja, pravih vrednosti u prijateljstvu, usaglašavajući mogućnosti i želje. One treba da su primerene uzrastu slavljenika. Tokom priprema, našu pažnju zaokuplja uglavnom:
Pročitajte nastavak »
Pročitajte nastavak »
MLAĐA I STARIJA DECA – ZAJEDNO!?
04dec
Nema prostora za zabrinutost ako se naše Dete u vrtiću ili školi, nađe u mešovitoj grupi – grupi dece različitog uzrasta. Ako je starije od ostalih u grupi, zabrine nas misao, „to će dovesti do kaskanja u daljem razvoju,“ a ako je mlađe, „neko će ga povrediti…!?“ Pročitajte nastavak »
IGRE PRSTIMA
01dec
Igre prstima imaju veliki značaj za razvoj govora. Zato je važno znati kada i kako se odgovarajuće igre prstima mogu primenjivati. Već na uzrastu od šest do sedam meseci korisno je igrati se prstima i obavljati masažu šake. Prste masirati lakim pritiskom od vrha prema korenu, a zatim ih lagano pokretati. Uzimamo svaki prst deteta, savijamo ga i ispravljamo izgovarajući odgovarajuće stihove, npr: „Ovaj prst je mama, ovaj prst je tata,ovaj prst je baka, ovaj prst je deka, ovaj prst je seka!“Ovo ponavljati svakog dana, dva do tri minuta.
Pročitajte nastavak »
Pročitajte nastavak »
ADAPTACIJA DECE U DEČJEM VRTĆU
24nov
Da bi adaptacija dece protekla što bezbolnije, potrebno je primeniti birane postupke sa kojima je (predhodno), korisno upoznati i roditelje kako bi se obezbedio jedinstven pristup u ovom, važnom periodu:
- decu u Vrtić ne treba primati sve u jednom danu zbog toga što ih burno reagovanje uznemirava, roditelje takođe, a vaspitač može da stekne pogrešan utisak o porodičnim odnosima i mogućnostima deteta za adaptaciju,
Pročitajte nastavak »
- decu u Vrtić ne treba primati sve u jednom danu zbog toga što ih burno reagovanje uznemirava, roditelje takođe, a vaspitač može da stekne pogrešan utisak o porodičnim odnosima i mogućnostima deteta za adaptaciju,
Pročitajte nastavak »
TAKO VAŽNO A ZAPOSTAVLJENO, FIZIČKO VASPITANJE
18nov
Kada bi svaki dan, kako u Školi tako i u Porodici (tokom šetnji, izleta…) ispunili sadržajima Fizičkog vaspitanja:
- potpomogli bismo rast i razvoj, a brigu o zdravlju dece, podigli na valjan nivo,
- učvrstili bismo navike lične higijene i higijenskog načina života,
- doprineli bismo razvijanju navika kretanja i njihovoj primeni u različitim životnim situacijama,
- sprečili bismo poremećaje motorike i držanja tela,
- doprineli bismo razvijanju navika svakodnevnog vežbanja kao prijatne aktivnosti…
Kad’ bi !?
Pročitajte nastavak »
- potpomogli bismo rast i razvoj, a brigu o zdravlju dece, podigli na valjan nivo,
- učvrstili bismo navike lične higijene i higijenskog načina života,
- doprineli bismo razvijanju navika kretanja i njihovoj primeni u različitim životnim situacijama,
- sprečili bismo poremećaje motorike i držanja tela,
- doprineli bismo razvijanju navika svakodnevnog vežbanja kao prijatne aktivnosti…
Kad’ bi !?
Pročitajte nastavak »
ADAPTACIJA NA DECATA ZA VO GRADINKA I VO GRADINKA
ReplyDelete