nov
Stalna briga roditelja za jačanje zdravlja deteta na najmlađem uzrastu, podsticanje njegovog fizickog i psihičkog razvoja, usvajanje odgovarajućih navika, zahteva pravilno postavljanje i primenjivanje ritma življenja deteta u porodici. To podrazumeva pravilno smenjivanje budnog i aktivnog stanja, kao i pravilan ritam odmora, odnosno sna.
Ritam življenja treba da je u skladu sa prirodnim potrebama deteta (potreba za snom, hranjenjem, pražnjenjem i aktivnošću). Pročitajte nastavak »
Ritam življenja treba da je u skladu sa prirodnim potrebama deteta (potreba za snom, hranjenjem, pražnjenjem i aktivnošću). Pročitajte nastavak »
„SVE JE POŠLO NAOPAČKE…?“
08nov
Ritam dnevnih aktivnosti u porodici se promenio. Radno vreme nam je šarenoliko, traži nas maksimalno. A traži nas i porodica. Kasnije ležemo, kasnije ranimo, trčeći živimo, a vreme izmiče… I decu uvodimo u novi ritam – sve kasnije odlaze na spavanje. „Neće na spavanje… sve do ponoći“, objašnjavamo nevešto. A tek im je pet, šest, sedam ili osam godina. Čak i manje. Pročitajte nastavak »
PRINCIP PRIMERENOSTI U VASPITNO-OBRAZOVNOM RADU
08jul
Ako procenjujemo da je Dete određenog uzrasta sposobno da preskoči npr, visinu od 100cm i postavimo mu taj zadatak – zadovoljili smo princip adekvatnosti. Ali zadatak koji postavljamo ne bi trebalo da bude ni prelagan ni pretežak. Pročitajte nastavak »
Kuvar u stihu
07jul
VOĆNA SALATA
Oper voće bilo koje boje,
omiljeno Tvoje.
Pa ga seckaj, reckaj
u veću posudu promešaj.
Malo mlevenog keksa
po njemu pospi,
posluženje je spremno,
ako ti se najave gosti. Pročitajte nastavak »
Oper voće bilo koje boje,
omiljeno Tvoje.
Pa ga seckaj, reckaj
u veću posudu promešaj.
Malo mlevenog keksa
po njemu pospi,
posluženje je spremno,
ako ti se najave gosti. Pročitajte nastavak »
Učiteljica Julka:
21jun
“Više volim da pogrešim ocenom više… sve dok dobro ne upoznam svog učenika.“
Igra – Šege
20jun
Dva igrača stoje na rastojanju od sedam do deset metara, a treći “šega“ je u sredini, između njih. Igrači sa krajeva bacaju jedan drugom lopticu a “šega“ se trudi da je dohvati. Kada mu to uspe, zamenjuje mesto i ulogu sa igračem koji je poslednji bacao lopticu.
SVAĐE U BRAKU
18jun
ZAŠTO SE SVAĐAMO? Šta je uzrok? (“Viče na mene, jer je nezadovoljan poslom…“)
Da li svađom stvarno želimo da rešimo određeni problem ili je svađa posledica skrivenog nezadovoljstva!? Svađe kojima se prikriva uzrok, zataškava nezadovoljstvo, postaju način življenja.
KAKO SE SVAĐAMO? (“Neuredna si kao tvoja majka…“) Pročitajte nastavak »
Da li svađom stvarno želimo da rešimo određeni problem ili je svađa posledica skrivenog nezadovoljstva!? Svađe kojima se prikriva uzrok, zataškava nezadovoljstvo, postaju način življenja.
KAKO SE SVAĐAMO? (“Neuredna si kao tvoja majka…“) Pročitajte nastavak »
Kolo sreće
12apr
(igra olovkom i papirom)
Nacrtati sliku kolskog točka, podeliti krug na neparan broj segmenata, najmanje sedamnaest, koji ne moraju biti sasvim iste širine, te u svaki segment – polje upisati brojeve od 1 do 17, tako da se broj 1 upiše bilo gde, a potom u smeru kretanja kazaljki na satu, upisati naredne brojeve redom, u svako drugo polje, kao na slici, (npr, broj1, potom prazno polje,broj 2, opet prazno polje i tako do broja 17). Točak potom staviti na sto, a igrač sa olovkom u ruci, zatvorenih očiju, zaokruži olovkom iznad točka dva puta, govoreći – JEDAN, DVA, TRI, ZNAM KAD ĆE PASTI -! Izgovarajući poslednji slog, igrač vrhom olovke kucne točak. Polje, na kome je ostavljen (vidljiv) trag olovke, donosi igraču napisan broj poena. Dakle, ako je olovkom kucnuto polje sa brojem 5, igrač dobija 5 poena. Olovku zatim preuzima sledeći igrač. Ukoliko igrač olovkom pogodi liniju, ostaje bez poena kao i u slučaju da igrač otvori oči pre nego olovkom kucne točak. Pogođeno polje, svaki igrač odmah popuni kosim linijama, te na taj način obeležava polje koje više nikom ne donosi bodove. Igrač koji pogodi polje isrtano linijama, ostaje bez poena. Igra se završava kad na točku nema više nijednog, slobodnog polja (sva su iscrtana kosim linijama). Pobednik je igrač sa većim zbirom bodova. Poželjno je da igrači imaju olovke različitih boja. Kolo sreće – igra svih generacija.
Nacrtati sliku kolskog točka, podeliti krug na neparan broj segmenata, najmanje sedamnaest, koji ne moraju biti sasvim iste širine, te u svaki segment – polje upisati brojeve od 1 do 17, tako da se broj 1 upiše bilo gde, a potom u smeru kretanja kazaljki na satu, upisati naredne brojeve redom, u svako drugo polje, kao na slici, (npr, broj1, potom prazno polje,broj 2, opet prazno polje i tako do broja 17). Točak potom staviti na sto, a igrač sa olovkom u ruci, zatvorenih očiju, zaokruži olovkom iznad točka dva puta, govoreći – JEDAN, DVA, TRI, ZNAM KAD ĆE PASTI -! Izgovarajući poslednji slog, igrač vrhom olovke kucne točak. Polje, na kome je ostavljen (vidljiv) trag olovke, donosi igraču napisan broj poena. Dakle, ako je olovkom kucnuto polje sa brojem 5, igrač dobija 5 poena. Olovku zatim preuzima sledeći igrač. Ukoliko igrač olovkom pogodi liniju, ostaje bez poena kao i u slučaju da igrač otvori oči pre nego olovkom kucne točak. Pogođeno polje, svaki igrač odmah popuni kosim linijama, te na taj način obeležava polje koje više nikom ne donosi bodove. Igrač koji pogodi polje isrtano linijama, ostaje bez poena. Igra se završava kad na točku nema više nijednog, slobodnog polja (sva su iscrtana kosim linijama). Pobednik je igrač sa većim zbirom bodova. Poželjno je da igrači imaju olovke različitih boja. Kolo sreće – igra svih generacija.
MAMA DARA:
24mar
Nekad mi se čini da svojoj već odrasloj kćerki Jeleni, stvarno ne znam da budem Mama!? Dok je bila mala, nekako je sve išlo kako treba, a u ovom njenom, srednjoškolskom uzrastu, kao da ništa više ne znam!? Razgovarala sam o tome i sa njenom omiljenom profesorkom. Rekla mi je da je moja Jelena dobar đak, fina devojka, šta je problem!? Meni je i dalje veliki problem to, što moja kćerka misli i stavlja mi na znanje da ja ništa ne znam… ponaša se kao da je ona meni Mama, a ne obrnuto. Voli me, to znam, ali samo nek’ se ne mešam jer ne znam ja to! Moj odnos prema mojoj majci nije bio takav. Do kraja njenog života su mi njeni saveti bili najdragoceniji.
No comments:
Post a Comment